شارژ ایرانسل

فال حافظ



»» منوی اصلی

»» آرشیو ماهانه

»» لوگوی دوستان

»» امکانات دیگر

تبلیغات





»» منحنی های صنعتی

آموزش رسم منحنی های صنعتی را از ادامه مطلب دانلود کنیدچشمک

نظرررررررخمیازه



کلمات کلیدی :آموزش رسم منحنی های صنعتی، منحنی های صنعتی چیست، رسم منحنی های صنعتی، دانلود آموزش رسم منحنی های صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢۱ و ٧:٠٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای

 آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای درادامه مطلب بخونیدچشمک

نظر خیال باطل




کلمات کلیدی :آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای، پرسپکتیو یک نقطه ای و دو نقطه ای، رسم پرسپکتیو دو نقطه ای

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢۱ و ٦:٥٤ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» آموزش پرسپکتیو یک نقطه ای

 آموزش پرسپکتیو یک نقطه ای در ادامه مطلب بخونیدچشمک

نظر یادتون نرهقلب



کلمات کلیدی :آموزش پرسپکتیو یک نقطه ای، پرسپکتیو یک نقطه ای و دو نقطه ای، رسم پرسپکتیو یک نقطه ای

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢۱ و ٦:٥۱ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» آموزش سایه زدن در پرسپکتیو
 آموزش سایه زدن در پرسپکتیو در ادامه مطلب بخونیدچشمک


کلمات کلیدی :آموزش سایه زدن در پرسپکتیو، سایه زدن، پرسپکتیو

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢۱ و ٦:٤۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» نمونه سوالات نقشه کشی-قسمت دوم

نمونه سوالات نقشه کشی در ادامه مطلبچشمک

اگه نظرم بدید خوشحال میشم!زبان



کلمات کلیدی :نمونه سوالات نقشه کشی، نمونه سوالات کنکوری نقشه کشی، نمونه سوالات نقشه کشی صنعتی، نمونه سوالات کنکوری نقشه کشی صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢۱ و ٦:۳۸ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» نمونه سوالات نقشه کشی-قسمت اول

نمونه سوالات نقشه کشی در ادامه مطلبچشمک

نظر بدیدمنتظر



کلمات کلیدی :نمونه سوالات نقشه کشی، نمونه سوالات کنکوری نقشه کشی، نمونه سوالات نقشه کشی صنعتی، نمونه سوالات کنکوری نقشه کشی صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢۱ و ٦:۳۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» چرخ دنده چیست...؟

در ادامه مطلب بخوانیدچشمک



کلمات کلیدی :چرخ دنده چیست؟، تاریخچه چرخ دنده

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢٠ و ٩:۱٧ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» معرفی و تاریخچه نقشه کشی صنعتی

معرفی و تاریخچه نقشه کشی صنعتی

دیرینه نقشه کشی صنعتی بسیار کهن است تاریخ نقشه کشی صنعتی  را میتوان در قرون بسیار دور حتی قبل از میلاد بر روی دیواره ها وسنگ نوشته ها و غارها جستجو کرد آن زمانی که انسانها برای ابراز افکار خود در کنار نقاشی از آداب و رسوم  زندگی خود ,تصویرهایی از وسایل زندگی میکشیدند . قرن ها بعد لئوناردو داوینچی قبل ازعملی کردن ایده ها و افکارش ابتدا از آن تصاویر سه بعدی و نماهایی به صورت کروکی تهیه میکرد این روال با تقلید دیگر مهندسین تا قرن سیزدهم و چهاردهم میلادی ادامه داشت و درقرن 16و 17 کلیه سفارشات صنعتی کارخانه ها با نقشه صنعتی انجام میشد این نقشه ها شباهت زیادی با نقشه های امروزی داشتند ولی فاقد مقیاس بودند تا در سال 1798گاسپارد مونژ مهندس فراسوی هندسه ترسیمی را اختراع کرد وپایه گذار نقشه کشی صنعتی مدرن امروزی شد.هندسه ترسیمی در قرن19 تکامل یافت تا امروز که کلیه نقشه ها بر اساس این قائده رسم میگردد. نقشه کشی صنعتی از اساسی ترین پایه های صنعت است و از آنجایی که درجامعه صنعت ؛ به عنوان زبان و تنها راه ایجاد ارتباط بین سطوح گوناگون شاخه های مختلف صنعت در گستره ای بدون مرز و محدودیت میباشد , میتوان نقشه کشی صنعتی را دراولویت ترین معیار برای سنجش هر شخص وابسته ای به صنعت در جایگاه وطبقه مختص به خود دانست . به گونه ای که دانستن زبان صنعت برای هر کاروز و یا مهندس و طراح  که در صنعت فعالیت دارد واجب است تا بتواند دانش خود را در شعاعی بدون محدودیت مکانی ابراز کند . لازم به ذکر است که متخصص نقشه کشی صنعتی نیز باید به شاخه های مختلف صنعت اشراف پیدا کند و این امریست که علاوه بر تلاش برای دستیابی به آن عطش روز افزون دانستن را میطلبد.



کلمات کلیدی :تاریخچه نقشه کشی صنعتی، نقشه کشی صنعتی، معرفی نقشه کشی صنعتی، معرفی و تاریخچه نقشه کشی صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/٢٠ و ٩:٠٢ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» طراحی صنعتی در گذر تاریخ

طراحی صنعتی
حرفه‌ای است که با خلق مفاهیم جدید در حوزه‌های مختلف زندگی انسانی سروکار دارد. طراحی برابرنهاده یا معادلی است که برای واژه Design انگلیسی بکار رفته است، در حالی که Industrial design یکی از زیرشاخه‌های Design است. در حال حاضر آموزش طراحی صنعتی در ایران، با یک گرایش کلی و تحت عنوان کلی طراحی صنعتی انجام می‌شود.
طراحی صنعتی (Industrial Design) ، در واقع طراحی محصولاتی است که در ابعاد وسیع به تولید انبوه می رسند و تفاوت طراحی در آن با دیگر رشته های هنر در این است که علاوه بر استاتیک (Aesthetics) ، کارکرد
(Function) و پیش بینی های تولید انبوه نیز در طراحی مورد نظر قرار می گیرند .
جنبه هایی که یک طراح صنعتی در کار طراحی خود به آنها می پردازد ، شامل فرم (shape) کلی محصول مورد طراحی ، محدودیت جزئیات آن در ارتباط با یکدیگر ، رنگ ، بافت ، صدا و جنبه های مربوط به ارگونومی
(Ergonomics) محصول است .
طراح صنعتی در مرحله ی بعد با در نظر گرفتن مسائلی چون ایمنی(Safety ) ، وندلیزم (Vandalism) ، جنبه های زیست محیطی و استاندارد ، در زمینه های روش تولید ، انتخاب متریال و روش ارائه ی محصول به بازار ، مثل بسته بندی ، بررسی های لازم را انجام داده و طرح خود را ارائه می دهند .
یک طراح صنعتی می تواند با روندی که ذکر شد در حالی که یک محصول را از لحاظ زیبایی ، کیفیت و کارکرد ارتقا می دهد ، هزینه های تولید را کاهش داده و محصول را هر چه جذاب تر در اختیار مصرف کننده قرار دهد .


تاریخچه :
حرفه طراحی صنعتی، در پی انقلاب صنعتی در اروپا و بر اساس یک ضرورت بوجود آمد. تا پیش از رخداد انقلاب صنعتی، محصولات و کالاهای مصنوع مورد استفاده مردم، توسط هنرمندان و پیشه وران با استفاده از روشهای دستی و نه ماشینی و در مقیاس محدود ساخته می شدند. با ظهور ماشین و پدید آمدن روشهای تولید ماشینی، چهره مصنوعات دچار دگرگونی شد و مصنوعات دست ساز، آرام آرام جای خود را به مصنوعات زمختی می دادند که هیچ خبری از هنر هنرمند در آنها یافت نمی‌شد. همگی بدون توجه به زیبایی پیکره و صرفاً در جهت برآورده کردن نیازهای عملکردی، طراحی و ساخته می شدند. در چنین وضعی بود که هنرمندان دست ساز با اعتراض به چنین نابسامانی خواستار طرد ماشین و فرزندان آن و بازگشت به اوضاع پیشین شدند. جنبش هنر و پیشه که سردمدار آن ویلیام موریس بود، در همین راستا شکل گرفت.

طراحی صنعتی در اواخر قرون وسطی
اغاز طراحی صنعتی را میتوان با جدایی طراحی از فرایندهای ساخت همزمان دانست که در دوره های پیش از انقلاب صنعتی صورت گرفته بود. در واقع ریشه های آن را میتوان
دراواخر قرون وسطی و در جهت ایجاد اولین تشکیلات صنعتی سرمایه داری متکی بر تولید به شیوه های سنتی دانست. نخستین فعالیتهای طراحی صنعتی در این دوره در غرب اروپا و در جهت منافع دربار، کلیساها و تجار بوده است. اما با رشد سریع تجارت و گسترش موقعیتهای بازرگانی رقابتهایی ما بین واحدهای تولیدی بوجود آمد که موجب توجه به نوآوری در محصول برای جلب علاقه مشتریان شد و طراحی صنعتی بیش از پیش مطرح گردید.

طراحی صنعتی درقرن شانزدهم
طراحان صنعتی در اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا و آلمان فعالیتهای مفیدی را در جهت جلب علاقه مشتریان انجام دادند که منجر به تولید کتابهای الگو گردید. این کتابها شامل مجموعه ای از تصاویر گراوری بودند و طرحهایی به عنوان نمونه برای صنایع نساجی و صنعت قفسه سازی داشتند که میتوانستند در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرند. کتابهای الگو برای نخستین بار طراحی را به عنوان فعالیتی مستقل از روشهای ساخت مطرح کردند.

طراحی صنعتی درقرن هفدهم
در قرن هفدهم کشورهایی با حکومتهای متمرکز سلطنتی به مراکز قدرت تبدیل شدند که الگویشان فرانسه عهد لویی چهاردهم بود. لویی چهارده در دوره سلطنت هنرمندان و صنعتگران را مورد حمایت بی دریغ خود قرار داد که منجر به تشکیل کارگاه های بزرگی شد.
مهمترین کارگاه این دوره گوبلن است که در سال 1667 تاسیس شد و مهمترین فعالیتهای آن درزمینه فرشینه، قفسه سازی و فلزات ظریفه بوده است. طرحهای این کارگاه توسط شارل لوبرن Charles le Brun تهیه شده است.

طراحی صنعتی در نیمه اول قرن هجدهم
در قرن هجدهم دولتها به حمایت گسترده از هنرمندان پرداختند. در این دوره سرمایه گزاریهای عظیمی در زمینه چینی سازی انجام شد که به تاسیس کارگاه های بزرگ چینی سازی انجامید.
نخستین کارگاه این دوره کارگاه میسن Meissen است که در سال 1709 تاسیس شد. در این کارگاه برای طراحی از هنرمندانی چون یوهان ژاکوب ایرمینگر کمک گرفته می شد و همچنین از کتابهای الگو استفاده می شد. مهمترین فعالیتهای میسن در زمینه طراحی ظروف، نمادهای تزئینی و پیکره های کوچک بوده است. مهمترین آنها پیکره های کالو Callot figures هستند که از کتاب الگوی ژاک کالو Jaques Callot در طراحی آن استفاده شده است.

طراحی صنعتی در نیمه دوم قرن هجدهم
در نیمه دوم قرن هجدهم بزرگترین مراکز طراحی صنعتی دنیا در بریتانیا قرار داشتند. در بریتانیا مالکیت خصوصی و ارزشهای اقتصادی از طرف پارلمان حمایت میشد. در نتیجه هنرمندان و طراحان این دوره بازرگانان مبتکر هستند. فعالیتهای غالب در این دوره تولید دگمه، سگک و گیره و000 است که به زیورآلات ارزان مشهور بودند.
ماتیو بولتنMatthew Boulton نمونه ای از این بازرگانان مبتکر است که در سال 1761 کارگاه سوهو Soho را تاسیس نمود. فعالیتهای عمده این کارگاه دو دسته بودند: 1- تولید اشیای مد روز و ارزان قیمت که اهداف تجاری داشتند. 2- اشیای گرانقیمت و خاص برای مشتریان ویژه. اما سیاستهای این کارگاه بر پایه ضرورتهای تجاری و بازار بین المللی گزارده شده بود. بنابراین تولید انبوه در تولید اشیای مد روز متمرکز بود.طراحان برجسته ای چون جان فلکسمن John flaxman ، جیمز یات James wyatt ، رابرت و جیمز آدام Robert & James Adam در طراحی محصولات سوهو مشارکت داشته اند.
سوهو در طراحی اکثر محصولات خود از سبک نئوکلاسیک استفاده کرده است که به علت سادگی خطوط و استفاده از نمادهای کلاسیک دارای طرفداران زیادی بوده است.
همزمان با سوهو کارگاه سفالگری یوشیا Josiah با ریاست وج وود Wedgwood آغاز به کار میکند. در این کارگاه نیز ظروف به دو دسته مفید و تزئینی تقسیم شده بودند و از موادی چون بازالت و ژاسپ در تهیه ظروف استفاده شده است. طراحان برجسته ای چون جان فلکسمن، جرج استابز Jeorge stubbs و جوزف رایت مسئولیت طراحیها را بر عهده داشته اند. از برجسته ترین آثار یوشیا تولید ظروفی به نام سرویس ملکه Queen's ware است که انقلابی در صنعت چینی سازی بر پا کرد. سبک غالب آثار یوشیا نئوکلاسیک بوده است. سیاستهای یوشیا زیبایی، کاربردی بودن و سادگی بوده است.



طراحی صنعتی در قرن نوزدهم
در بریتانیای قرن 19 با شدت گیری انقلاب صنعتی، فاصله بین طراحی و تولید به منتها درجه خود رسید. صنایع به صورت متنوع تر و تخصصی تر فعالیت میکردند و هدف اصلی تجاری کردن تولید بود. با گسترش تولید تجاری، محصولات با شیوه های ساده به شکل اشیای گرانبها تولید شدند که در مواردی سبب استفاده ناشیانه از تزئینات و نادیده گرفتن کاربرد محصولات شد. منتقدانی چون پاگین، جان راسکین و ویلیام موریس به مخالفت با این شیوه تولید برخاستند.
اما رویداد بزرگ این دوره برپایی نمایشگاه بزرگ کریستال پالاس در سال 1851 بود . هنری کول Henry cole نقش عمده ای در برپایی این نمایشگاه داشت و برای نخستین بار مسئله وفق دادن ارزشهای هنری با جنبه های کاربردی و تجاری محصول را مطرح نمود. وی برای متحقق ساختن این اصل فعالیتهای ارزنده ای انجام داد. از جمله بنیان گذاشتن مجله طراحی Jornal of design که با ارائه طرحهای نمونه در هر ماه، مبلغ این دیدگاه بوده است. نمونه ای از این طرحها اجاق و آتشدان چدنی با طراحی آلفرد استیونس برای شرکت هول و شرکا Hoole & co. بوده است که در نمایشگاه بزرگ نیز به نمایش گذاشته شد. این محصول نمونه ای از تطبیق تزئین با کارآیی است.
هنرمند دیگری که تحت تاثیر این قواعد فعالیت میکرد اون جونز است. وی نویسنده کتابی با عنوان قواعد تزئینات در همین مورد است. کریستوفر درسر Christopher Dresser که از شاگردان اون جونز بود، در سال 1860 در کارخانه های درشفیلد و بیرمنگام مشغول به کار شد. درسر موفق به خلق طرحهایی تازه، ساده، زیبا و کاربردی شد. وی در کار خود استفاده بهتر از مواد و کاهش هزینه های تولید را مد نظر قرار داد و امکان نوسازی ارزشها و روشهای سنتی را در عمل مطرح نمود.



کلمات کلیدی :طراحی صنعتی در گذر تاریخ، تاریخچه طراحی صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ۸:٠٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» دانلود لغت نامه تخصصی صنعت خودرو

در ادامه مطلب بخوانیدچشمک



کلمات کلیدی :دانلود لغت نامه تخصصی صنعت خودرو، لغت نامه تخصصی مکانیک خودرو، دیکشنری، لغت نامه تخصصی مکانیک خودرو فارسی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ٧:٤٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» کتاب انواع نقشه های صنعتی

در ادامه مطلب بخوانیدچشمک



کلمات کلیدی :کتاب انواع نقشه های صنعتی، دانلود کتاب انواع نقشه های صنعتی، نقشه های صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ٦:٥٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» افتخارات ایرانی

مهندسان هخامنشی راز استفاده از عدد پی (۱۴/۳ ) را دو هزار و ۵۰۰ از خود راضیسال پیش کشف کرده بودند. آنها در ساخت سازه های سنگی و ستون های مجموعه تخت جمشید که دارای اشکال مخروطی است، از این عدد استفاده می کردندنیشخند

عدد پی( ۳.۱۴)در علم ریاضیات از مجموعه اعداد طبیعی محسوب می شود. این عدد از تقسیم محیط دایره بر قطر آن به دست می آید. کشف عدد پی جزو مهمترین کشفیات در ریاضیات است. کارشناسان ریاضی هنوز نتوانسته اند زمان مشخصی برای شروع استفاده از این عدد پیش بینی کنند. عده زیادی، مصریان و برخی دیگر، یونانیان باستان را کاشفان این عدد می دانستند اما بررسی های جدید نشان می دهد هخامنشیان هم با این عدد آشنا بودند.

«عبدالعظیم شاه کرمی» متخصص سازه و ژئوفیزیک و مسئول بررسی های مهندسی در مجموعه تخت جمشید در این باره،‌ گفت: «بررسی های کارشناسی که روی سازه های تخت جمشید به ویژه روی ستون های تخت جمشید و اشکال مخروطی انجام گرفته؛ نشان می دهد که هخامنشیان دو هزار و ۵۰۰ سال پیش از دانشمندان ریاضی دان استفاده می کردند که به خوبی با ریاضیات محض و مهندسی آشنا بودند. آنان برای ساخت حجم های مخروطی راز عدد پی را شناسایی کرده بودند.»

دقت و ظرافت در ساخت ستون های دایره ای تخت جمشید نشان می دهد که مهندسان این سازه عدد پی را تا چندین رقم اعشار محاسبه کرده بودند. شاه کرمی در این باره گفت: «مهندسان هخامنشی ابتدا مقاطع دایره ای را به چندین بخش مساوی تقسیم می کردند. سپس در داخل هر قسمت تقسیم شده، هلالی معکوس را رسم می کردند. این کار آنها را قادر می ساخت که مقاطع بسیار دقیق ستون های دایره ای را به دست بیاورند. محاسبات اخیر، مهندسان سازه تخت جمشید را در محاسبه ارتفاع ستون ها، نحوه ساخت آنها،‌ فشاری که باید ستون ها تحمل کنند و توزیع تنش در مقاطع ستون ها یاری می کرد. این مهندسان برای به دست آوردن مقاطع دقیق ستون ها مجبور بودند عدد پی را تا چند رقم اعشار محاسبه کنند



کلمات کلیدی :افتخارات ایرانی، عدد پی، مهندسان هخامنشی، 14/3

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ٥:٥٠ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟

در ادامه مطلب بخوانیدچشمک



کلمات کلیدی :طراحی خودرو، مرسدس بنز، نقشه کشی و طراحی صنعتی، فلسفه طراحی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ٤:٥۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()

.:: ادامه مطلب ::.


»» چینی‌ها لامبورگینی تقلبی هم ساختند

تعجبچینی‌ها لامبورگینی تقلبی هم ساختندتعجب

بعد از کپی کردن از جنرال موتورز، ب ام و و مرسدس بنز در صنعت خودروسازی چین، حالا یک کارخانه چینی که به نظرش قیمت ماشین‌های لامبورگینی بیش از اندازه گران است، برای علاقه‌مندان این خودرو در چین لامبورگینی‌های ارزان ساخته است.

در حال حاضر ارزانترین مدل لامبورگینی گالاردو در چین سه میلیون و پانصد هزار یوان است و برای خرید یک آوانتادور باید شش میلیون و ۴۵۰ هزار یوان پول داد.




اما این کارخانه چینی خودرویی شبیه به لامبورگینی را برای مشتریانش به قیمت ۴۲۰ هزار یوان می‌سازد. اما برای این پول موتوری که روی این لامبورگینی سوار می‌شود به جای دوازده سیلندر خودرجینی، یک موتور ۲.۲ لیتری تویوتا است که شتاب صفر تا صد کیلومترش از ۹ ثانیه بیشتر است و حداکثر سرعتش هم به دویست کیلومتر در ساعت نمی‌رسد.




اما از بیرون هیچ فرقی با یک لامبورگینی ندارد و فقط ماشین‌بازهای چینی می‌فهمند که این ماشین تقلبی است. برای هرچه بیشتر نزدیک‌شدن به لامبورگینی مشتریان این نمونه تقلبی می‌توانند سوییچ و لاستیک‌های اصل لامبورگینی را هم روی ماشین خود سفارش دهند و اگر موتور تویوتا برایشان کم باشد موتورهای هشت سیلندر و شش سیلندر هم می‌شود برای ماشین خرید.

شاید این اولین قدم چینی‌ها برای فتح بازار خودروهای سوپر اسپرت جهان در آینده باشد.

منبع : http://www.khodroreview.com/sn/articles/pt/full/id/517



کلمات کلیدی :

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ٤:٤٤ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» فولکس و پورشه یکی شدند

روز دوشنبه دو شرکت فولکس واگن و پورشه برای ادغام و فروش باقیمانده سهام پورشه به فولکس به توافق رسیدند. بدین ترتیب با پرداخت 5.6 میلیارد دلار بابت 50.1 درصد از سهام، پورشه در تصاحب کامل و صد در صدی فولکس قرار گرفت.

این ادغام بزرگ یکی از اهداف فولکس برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز دنیا تا سال 2018 است. بنظر می رسد که در پی این ادغام هر دو شرکت قوی تر شوند. هم اکنون شرکتهای خودروسازی شامل پورشه، آئودی، اسکانیا، اشکودا، سئات، بوگاتی، مان، اسکانیا، لامبورگینی و بنتلی در تملک فولکس واگن آلمان می باشند.



کلمات کلیدی :اخبار خودرو، ادغام پورشه و فولوکس، فولکس و پورشه یکی شدند، جهان خودرو

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ٤:٠٩ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


»» آغاز به کار وبلاگ

نیشخند

وبلاگ تخصصی نقشه کشی و طراحی صنعتی شروع به کار کرد.

از این پس اخبار خودرو مطالب مربوط به نقشه کشی اینجا بخونید.

مژه

نظرات خودتونو واسه خوتون نگهنیشخند ندارید به ما بگیدنیشخند

خودمم نفهمیدم چی گفتم خمیازه

 



کلمات کلیدی :نقشه کشی و طراحی صنعتی، وبلاگ نقشه کشی صنعتی

:: نوشته شده توسط گمنام در ۱۳٩۱/٤/۱٧ و ۳:٠۳ ‎ب.ظ | +

نظرات ()


مطالب پیشین

» منحنی های صنعتی
» آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای
» آموزش پرسپکتیو یک نقطه ای
» آموزش سایه زدن در پرسپکتیو
» نمونه سوالات نقشه کشی-قسمت دوم
» نمونه سوالات نقشه کشی-قسمت اول
» چرخ دنده چیست...؟
» معرفی و تاریخچه نقشه کشی صنعتی
» طراحی صنعتی در گذر تاریخ
» دانلود لغت نامه تخصصی صنعت خودرو
» کتاب انواع نقشه های صنعتی
» افتخارات ایرانی
» فلسفه طراحی مرسدس بنز چیست؟
» چینی‌ها لامبورگینی تقلبی هم ساختند
» فولکس و پورشه یکی شدند
» آغاز به کار وبلاگ

»» درباره

»» نویسنده

»» لوگوی ما
نقشه کشی و طراحی صنعتی


»» جستجو

»» صفحات

صفحه اصلي | پست الکترونيک | اضافه به علاقه مندي ها | ذخیره صفحه | طراح قالب


Powered By persianblog.ir Copyright © 2009 by drawing-ir
Design By : wWw.Theme-Designer.Com